Radioplayer og dermed danske mereRadio skruer op for investeringer i fremtidens radio. Det handler især om tilstedeværelse i biler, smartspeakers og andre forbundne devices.
Radioplayer Danmark, der står for mereRadio – og som er en del af Radioplayer Worldwide, er på vej med investeringer der skal sikre radios tilstedeværelse i blandt andet biler og forbedre brugernes oplevelse. Den internationale radioorganisation vil konkret bruge de øgede ressourcer på at ekspandere Radioplayers – i Danmark altså mereRadios – tilstedeværelse i biler, smartspeakers og andre ’connected devices’, oplyses det i en pressemeddelelse.
Marianne Bugge Zederkof, formand for Radioplayer Danmark og viceadministrerende direktør i Danske Medier, ser investeringerne som et vigtigt initiativ, der skal ruste radiomediet til en stadig mere digital fremtid, hvor det samtidig er lettere for brugeren at tilgå radio, uanset hvor man befinder sig. Det handler blandt andet om, at stemmestyrede enheder bliver en helt central del af det voksende fokus i de kommende investeringer.
”Takket være et stærkt samarbejde i Radioplayer-familien får radiobranchen på tværs af lande nu et boost på dette område, der vil styrke mediet generelt,” siger Marianne Bugge Zederkof.
I Danmark er det både DR, de landsdækkende og regionale kommercielle stationer samt mange af de ikke-kommercielle radioer, der er med på Radioplayer Danmarks mereRadio. Ikke-kommercielle radiostationer, der endnu ikke er på mereRadio, kan kontakte SAML’s sekretariat for at få nærmere information om, hvordan man kan komme med.